onsdag 28 september 2011

kontroll igen

Idag var vi och hälsade på Natalie och Candice på deras praktikskola i Hyde Park. Det var en upplevelse jämfört med NSA! 35 elever per klass, 45-minuterslektioner, skräpigt och med en fruktansvärd akustik.... men det var kul! Ungdomarna var fina och vi träffade tre klasser som alla var väldigt intresserade av att ställa frågor om Sverige och vad vi tycker om Sydafrika.
Efter det hade Klara sin sista lektion på NSA, jag drog lite tidigare för att närvara på seminarium med Anitra.
Sen förberedde jag morgondagens lektioner och därefter åkte Vicky och jag ner till Newtown för att leta efter Precious, kartongdamen. Vi hittade henne lätt, och hennes man Duncan var där också. Tyvärr hade de blivit oroliga över att jag inte kom prick 16 och hade sålt kartongen. Men de var glada att se mig och att jag menat allvar, så vi kom överens om att de får lite mer betalt och kommer med kartongen till Wits. Fantastisk lösning för mig som är billös! Nästa träff är fredag klockan tre... :)
Sen så har Lucas på PJ Simelane i Soweto hört av sig och sagt att det kommer lösa sig med lektionerna där, blir veckan efter deras lov, topp! Så nu känns allt lite lugnare... och Lennerd kommer hjälpa mig fixa det jag behöver till utställningen så nu är det bara att jobba järnet!

Klara i Anthusas klassrum på NSA samt Natalie som går i ljusblått i Hyde Park, Candice står framför tavlan med elever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar