söndag 14 augusti 2011

studiesöndag

Senaste dagarna har varit fyllda av studier, föreläsningar, middag hemma med nya vänner, vernissage, promenad i Newtown och runt Zoo Lake samt besök i Melville.
Sen isbrytaren med gallerirundan och måndagens promenad längs Pritchard känns det som om jag börjat ta staden i besittning, orienterar mig och känner mig friare att röra mig. Det tog ytterligare ett steg i går när Natalie och jag gick från campus till Newtown, promerade runt där och besökte gallerier, MuseumAfrica, Imbalishopen, Bus Factory och sedan tog en taxibuss upp till Zoo Lake. Det var jätteroligt att åka taxibuss!! Jag har så smått börjat fatta systemet och ska försöka utveckla mina bussåkarskills ;)
Projektmässigt var besöket i Imbali Projects affär roligt. Jag har kontaktat dem angående besök men inte fått svar än. http://imbali.org.za/

Nedan: lite mer avancerat plastväveri än det jag syssler med! (bilder från Imbali Project shop)
Väskor och mattor i ryaliknande teknik

Väskor av rullat, sytt, limmat och lackat tidningspapper:

Interiörbild från ett hem i en uppbyggd kåkstad på MuseumAfrica (enligt museets texter är det autentiska hem som de fått i donation då de skulle rivas). Se mugglösningen!
Bredvid trasmattor från Imbali Project.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar