tisdag 30 augusti 2011

sorterat


Jag har sorterat in mitt arbetsmaterial i ett skåp vi nyligen fått in i ateljén. Det känns bra.
Tidigare hade jag en del på fönsterbrädet och en hel del i plastpåsar.
Det känns också som en väldigt intim handling att exponera sitt avfall. Det blir så fysiskt påtagligt, så kroppsligt.
Beslut, val, investeringar, värderingar.
Vi har även ätit upp innehållet i de flesta av förpackningarna, så föremålen har på ett mycket konkret sätt bokstavligen passerat genom våra kroppar.

Den virkade kudden tar alltmer form, jag är lite drygt halvvägs genom andra sidan. Så har jag experimenterat med en balja, tapetklister, kvitton och små papperspåsar.
Funderar på en "mjölkpall" av mjölkförpackningarna i plast. Och över att använda fruktnätpåsarna som vävgrund?

I morgon ska vi på möte på vår "partnerskola" National School of Art

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar