måndag 29 augusti 2011

green glass

I söndags var vi på Rosebank flee market som håller till på taket på shoppingcentret varje söndag. Där fanns mycket skräp och en del fint. I den senare kategorin placerar jag ovanstående glas gjorda av gamla flaskor. Enkel idé, kanske inte så nödvändig men tjusig :)
Borde skriva något om själva återvinningsdesignestetiken. Finns ju något visst med den, ganska stereotypt?
Materialhögarna i ateljén växer, ska sortera upp ordentligt och överblicka vad jag har hittills samt försöka få upp skisser här på vad jag planerar att bygga. Inför utställningen här på Wits slits jag lite mellan viljan att göra fullt användbara saker och att skapa ting som är mer som kommentarer, symboler för att möjliggöra en så komplett rumsmiljö som möjligt.
David håller på att försöka ordna en skola i någon township åt mig till min planerade workshopserie.
Försöker också hitta intressanta saker att besöka under veckan i Kapstaden. Tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar