torsdag 20 oktober 2011

tomma

I måndags var det vernissage. Det blev jättefint! Många kom, även om inte alla vi känner lyckades ta sig tid. Det svenska godiset gjorde succé... ägg- och kaviarknäckisarna lite mindre :)
Precious och Duncan kom tyvärr lite sent, precis efter att de flesta gått, men jag tror att de uppskattade det ändå. När det var slut var vi hungriga och kände oss alldeles tomma, så vi gick och åt på grisen (post graduates club) innan bussen "hem".
Sen dess har vi båda befunnit oss i ett märkligt apatiskt tillstånd... blandning av någon lightversion av posttraumatisk stress, sorg över att åka, akut hemlängtan och stor trötthet som gör att allt går i slow motion och inget känns kul. Men men, jag har i alla fall lyckats plocka ner utställningen, gå på seminarium, konstevent, gospelkonsert och Origins Center. Idag planerar vi att klämma Constitution Hill och sedan middag hos David. Kanske att jag lyckas ta reda på hur jag tar mig till Norwood - de har den enda Kodakbutiken i stan som framkallar bilder från engångskameror på en timme.
Jag har lyckats rädda några av mina verk från en bråd och sorglig död: David önskade och fick en kartongpall, Natasha Christopher bytte till sig vinflaskelampan, Shannon guldskålen och Vicky papperslampan. Trevligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar